Subject: RE: Aespa, Roheluse tee 2 Grossi: sademevee lahenduse kooskõlastamine
From: Artur Mitšulis <[email-masked]>
To: "'Marje-Ly Rebas'" <[email-masked]>, <[email-masked]>
Cc: <[email-masked]>, "'Erki Freiberg'" <[email-masked]>, "'Merike Joonsaar'" <[email-masked]>
Date: Thu, 17 Jul 2025 09:35:59 +0300

Tere

Saadan Aespa, Roheluse tee 2 Grossi Toidukaupluse
juurdepääsu parandatud ristumiskoha projekti kooskõlastamiseks.

Vastused märkustele on toodud sinise tekstina allpool olevas kirjas.

Lugupidamisega
Artur Mitšulis
Juhataja
Moodul Projekt OÜ
+372 555 66 735

From: Marje-Ly Rebas <[email-masked]>
Sent: Wednesday, June 18, 2025 11:10 AM
To: Artur Mitšulis <[email-masked]>
Cc: [email-masked]; Erki Freiberg <[email-masked]>;
Merike Joonsaar <[email-masked]>
Subject: RE: Aespa, Roheluse tee 2 Grossi: sademevee lahenduse
kooskõlastamine

Lp Artur Mitšulis

Vabandust eelmise kirja pärast, kogemata saatsin poolelioleva kirja.

Sademevee lahendusest. Palun täiendage projekti järgnevate märkuste
alusel.

1.	Lisage lõige/ristprofiil näidatud asukohast. See on vajalik teede,
trasside ja kraavi profiili selgitamiseks. Truubi asendamisel on truubi
kohal maapinda langetatud 17 cm võrreldes olemasolevaga. See tähendab, et
ka jalgratta- ja jalgtee (JJT) profiili tuleb muuta, ristumiskoht ei saa
jääda „kaussi“. Truubi peale jääb ca 20 cm pinnast (praegu on 40 cm) – see
ei ole piisav, et JJT konstruktsioon sinna peale ehitada.
VASTUS: ristprofiil on lisatud, parandatud nii, et truubi peale jääb 40
cm.

2.	Juurdepääsutee alla projekteeritud truup paikneb
varasemast/likvideeritavast truubist sügavamal (truubi sissevoolul 14 cm,
väljavoolul 7 cm sügavamal). Truubi põhi ja kraavi põhi peavad olema samas
tasapinnas, muidu truup ei toimi. See tähendab, et riigitee ja JJT vahel
olevat kraavi tuleb süvendada, profiili muuta. Kuna kraavi nõlvad peavad
olema nõuetekohase kaldega ja nõlvade püsivus peab olema tagatud ning
riigitee mullet lahti kaevata ei saa, on kraavi süvendamine küsitav.
VASTUS: parandatud, truubi põhi ja kraavi põhi nüüd on ühes tasapinnas,
kraavi nõlvad on lahendatud.

3.	Roheluse tee 2 kinnistule rajatav kraav – põhimõtteline lahendus
sobib, arvutused näitavad, et puhver hakkab toimima. Mõned märkused
siiski.

a.	Kraav ei saa olla vahetult JJT kõrval, arvestada JJT teepeenraga,
tee muldega. Kraav peab kogu ulatuses olema Roheluse tee 2 kinnistul,
mitte riigitee alusel maal. Nihutada kraav lääne poole.
VASTUS: kraav on nihutatud nii, et nüüd asub kogu ulatuses Roheluse tee 2
kinnistul.
b.	Kraavi rajamiseks on vaja likvideerida osa kõrghaljastust krundi
kaguosas. Näidata likvideeritav haljastus joonistel, vajadusel ka selgitus
seletuskirja.
VASTUS: parandatud - antud alasse on lisatud viirutus, mis tähendab METSA/
VÕSA RAIUMINE.

c.	Palun korrigeerige kraavi lõppu ala kagunurgas. Kas see
ühendatakse olemasoleva kraaviga? Kui ei, kraavi lõpetus nõlvaga.
VASTUS: parandatud, kraav ühendatakse olemasoleva kraaviga.

4.	Joonistele tuleb lisada leppemärk „Projekteeritud truup“.
VASTUS: parandatud – leppemärk on lisatud.

Lugupidamisega
Artur Mitšulis
Juhataja
Moodul Projekt OÜ
+372 555 66 735

From: Marje-Ly Rebas
Sent: Tuesday, June 17, 2025 10:07 PM
To: 'Artur Mitšulis' <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Aespa, Roheluse tee 2 Grossi: sademevee lahenduse
kooskõlastamine

From: Artur Mitšulis < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Tuesday, June 10, 2025 3:15 PM
To: Marje-Ly Rebas < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: Aespa, Roheluse tee 2 Grossi: sademevee lahenduse kooskõlastamine

Tere

Lp. Marje-Ly Rebas

Kirjutan seoses Aespa, Roheluse tee 2 Grossi Toidukaupluse projektiga.

Allpool on kirjavahetus Kohila Valla spetsialistidega.

Sademeveelahenduse küsimuse arutamisel olid kaasatud Kohila vallavalitsuse
spetsialistid: Hermas Lilleorg, Siiri Treimann ning Aarne Suviste.

Kirjavahetusest selgub, et uuendatud projektis (mis on praegu ehitusloa
menetlemises EHR süsteemis) pakutud SK lahendus sobib.

Lugupidamisega
Artur Mitšulis
Juhataja
Moodul Projekt OÜ
+372 555 66 735

From: Aarne Suviste < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Friday, May 30, 2025 9:30 AM
To: Artur Mitšulis < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Cc: Siiri Treimann < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: Aespa, Roheluse tee 2 Grossi: sademevee lahenduse
kooskõlastamine

Tervist.

Väga hea, lisage need arvutused ja selgitused projekti seletuskirja.

Plaaniliselt korrigeerige kraavi otsad – parklapoolne ümaraks ja 200mm
truubi juures tuleb90kraadi all teine kraav ka sisse, seal parandada
nõlvus (vt skeem manuses).

Palun parandatud seletuskiri ja joonis esitada läbi EHR kooskõlastamiseks.

Aarne Suviste

Ehitusnõunik

From: Artur Mitšulis < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Thursday, May 29, 2025 5:33 PM
To: Aarne Suviste < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Cc: Siiri Treimann < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: Aespa, Roheluse tee 2 Grossi: sademevee lahenduse
kooskõlastamine

Tere Aarne

Vastan märkustele. Vastused on märgitud sinisega.

1.	kuidas ja kui pika saju korral see 90m3 kraav leevendab
veehulkasid.

Täpsustasime kraavi mahu, õige on 45 m3.
Arvutusvihma kestuseks on võetud 20 min (vastavalt standardile EVS
846:2021).

2.	Kui palju sellest 90m3 on allpool sisuliselt 200mm truubi näol
olevast ülevoolust ja mis hetkel peab see 200mm truup tööle hakkama. Neid
arvutusi ongi küsitud.

Tabelis on näha, et (rida on näidatud halliga) vihm kestusega 20 min annab
48 m3, truubitoru kaudu voolab välja 20 l/s.
See tähendab, et vajalik kraavi maht (meie kiinistu sademevee
vastuvõtmiseks) peab olema vähemalt 24,29 m3.  Meie korrastame kraavi nii,
et kraavi maht oleks ca 45 m3.

Vastavalt täiendatud seletuskirja punkt 1.3.

Pikiprofiilil (joonisek VK-6-02) on näidatud lahendus. Siin on näha, et
toru läbimõõduga 200 mm hakkab kohe töötama (olemasoleva toru põhi km
45.46). Kui vooluhulk on suurem, kui 20l/s, siis kraav hakkab täituma.

3.	Asendiplaanidel näidata uus 90m3 mahuga kraav koos uue kraavi
põhja kõrgustega, nõlvusega ja uue laiusega.
Täpsustasime kraavi mahu, õige on 45 m3. Meie laiendame kraavi nii, et
kraavi maht oleks ca 45 m3. Asendiplaan on täiendatud ning korrigeeritud.

Kirjale on lisatud uuendatud VK osa projekt.

Kas pakutud lahendus sobib?

Lugupidamisega
Artur Mitšulis
Juhataja
Moodul Projekt OÜ
+372 555 66 735

From: Aarne Suviste < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Thursday, May 29, 2025 1:09 PM
To: Artur Mitšulis < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Cc: Siiri Treimann < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: Aespa, Roheluse tee 2 Grossi: sademevee lahenduse
kooskõlastamine

Tervist.

Palun siis täiendada seletuskirja selliselt, et oleks aru saada kuidas ja
kui pika saju korral see 90m3 kraav leevendab veehulkasid. Kui palju
sellest 90m3 on allpool sisuliselt 200mm truubi näol olevast ülevoolust ja
mis hetkel peab see 200mm truup tööle hakkama. Neid arvutusi ongi küsitud.

Asendiplaanidel näidata uus 90m3 mahuga kraav koos uue kraavi põhja
kõrgustega, nõlvusega ja uue laiusega. Siis uuel kooskõlastusringil saame
aru, kuidas Te seda olete planeerinud ja kas see võiks töötada selliselt.

Aarne Suviste

Ehitusnõunik

From: Artur Mitšulis < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Thursday, May 29, 2025 11:56 AM
To: Aarne Suviste < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Cc: Siiri Treimann < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: Aespa, Roheluse tee 2 Grossi: sademevee lahenduse
kooskõlastamine

Tere Aarne

Meie projektis jätame spetsiaalselt alles olemasoleva 200 mm läbimõõduga
toru, et mitte koormata olemasolevat sademevee äravoolusüsteemi.

See tähendab, et teeme sademeeveehulga ühtlustamise meie kinnistu piires.

Meie krundilt vee ühtlustamiseks süvendame oma kinnistul olemasleva kraavi
ca 90 m³ mahuni.
Sellest kraavist piirame veevoolu olemasolevasse süsteemi 200 mm toruga
(ehk 20 l/s).

Lugupidamisega
Artur Mitšulis
Juhataja
Moodul Projekt OÜ
+372 555 66 735

From: Aarne Suviste < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Thursday, May 29, 2025 9:54 AM
To:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
Cc: Siiri Treimann < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: Aespa, Roheluse tee 2 Grossi: sademevee lahenduse
kooskõlastamine

Tervist Artur.

Teie väidate:

Meie arendustegevusest vooluhulgad ei lisandu, sest meie projekti
lahendusega meie ei koorma Kiisa-Kohila tee ääres oleva kraavi rohkem, kui
oli alguses, sest truubi läbimõõt jääb samaks (läbimõõt 200 mm). Sellega
meie piirame meie kinnistult sademevee vooluhulk 20 l/s (mis oligi varem).

Väide, et arendustegevusest vooluhulgad ei lisandu tundub väär. Kui siiani
oli Roheluse 2 kinnistu haljasala, mis võttis sademeid vastu osaliselt
imbudes haljasalale ja osaliselt leevendina töötades, siis peale
arendustegevust st suure kauplusehoone ja parkla ehitamist juhitakse kõik
need sadeveed otse ja kiiresti mööda torustiku kõnnitee äärsesse kraavi.
See ei saa olla ju sarnane olukord eelnevaga. SK-5 ehk hoone katuselt ja
SK-4 ehk parklast tulevad 200mm sadevee torud SK-4 kaevu ja sealt väljub
juba 250mm toru kraavi. Kergtee alla on projekteeritud 315mm truup aga
peale seda jõuame 200mm kõnnitee alt läbi mineva truubini.

Maanteamet ja Kohila vald on viidanud ja soovinud arvutusi, kas just
nimelt see kõnnitee alt risti läbi minev 200mm truup suudab vastu võtta
Roheluse tee 250mm läbimõõduga torust tuleva hoone katuse ja parkla
veehulga pluss kraavi pikkuselt Roheluse tee 2 ja kõnniteelt tuleva
sadevee/lumesulamisvee? Või peaks see truup ka olema 315 või 400mm?

Kauplusehoone project ja hiljem kauplusehoone ehitaja peab selle 200mm
truubi küsimuse lahendama ja vajadusel suurema vastu vahetama (teise sama
suure kõrvale projekteerima/ehitama?).

Aarne Suviste

ehitusnõunik

Saatja: Artur Mitšulis < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Saatmisaeg: teisipäev, 27. mai 2025 14:44
Adressaat: Siiri Treimann < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Teema: RE: Aespa, Roheluse tee 2 Grossi: sademevee lahenduse
kooskõlastamine

Tere
Lp Siiri Treimann

Projekteeritav Grossi Toidukauplus asub aadressil Roheluse tee 2, Aespa
alevik, Kohila vald, Rapla maakond.

Rapla maakonna keskus on Rapla linn. Seepärast sademevee arvutamisel
võetakse EVS 846:2021 tabelist 15 andmed Rapla linna kohta.

Väljavõte standardist on lisatud kirjale.

Vajalikud arvutused on toodud meie projekti seletuskirja punktis 1.3.

Meie arendustegevusest vooluhulgad ei lisandu, sest meie projekti
lahendusega meie ei koorma Kiisa-Kohila tee ääres oleva kraavi rohkem, kui
oli alguses, sest truubi läbimõõt jääb samaks (läbimõõt 200 mm). Sellega
meie piirame meie kinnistult sademevee vooluhulk 20 l/s (mis oligi varem).

Meie kinnistul oleva kraavi puhastame nii, et kraavi maht oleks ca 90 m3,
mis on kordades rohkem, kui arvutuste järgi on nõutud (28 m3).

Lugupidamisega
Artur Mitšulis
Juhataja
Moodul Projekt OÜ
+372 555 66 735

From: Siiri Treimann < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Tuesday, May 27, 2025 12:04 PM
To: Artur Mitšulis < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: Vs: Aespa, Roheluse tee 2 Grossi: sademevee lahenduse
kooskõlastamine

Tere!
Detailplaneeringus on kirjas: „Kohila valla poolt väljastatud
lähteseisukohtade järgi on põhjendatud juhul lubatud teekraavidesse
sademevete juhtimine kui see on vältimatu. Sh tuleb tagada truupide,
kraavide läbilaskevõime ja muldkeha niiskusrežiim. Sademeveetorustike
projekteerimisel tuleb seega hinnata arendustegevusest lisanduvaid
vooluhulki (kui on teada täpsed kõvakattega alade ja katuste pindalad),
riigitee kraavide ja truupide läbilaskevõimet, sh truupide seisukorda ja
teostada läbilaskearvutused. Edasisel projekteerimisel tuleb hinnata
kraavide (sh Roobuka soon oja) läbilaskevõimet. Vajadusel kavandada kraavi
puhastamine. Sademevee projekti koostamise alguses on oluline teada saada,
palju tohib vett kraavi juhtida. Ülejääv osa tuleb puhverdada. Kinnistul
on kohustuslik 20 meetri laiune haljasriba kuhu sademevesi on võimalik
puhverdada (näiteks rajada Pos 1 haljastusega ala äärde immutusala).“

Projektis on toodud midagi Rapla linna kohta. Aespa aleviku kohta
detailplaneeringus nõutud arvutusi (dimensioneerimisi), selgitusi ei leia.

Lugupidamisega

Siiri Treimann

Keskkonnanõunik

55560084

Saatja: Artur Mitšulis < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Saatmisaeg: reede, 23. mai 2025 20:27
Adressaat: Siiri Treimann < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Teema: Aespa, Roheluse tee 2 Grossi: sademevee lahenduse kooskõlastamine

Tere
Lp Siiri Treimann

Palun leidke aega Aespa, Roheluse tee 2 asuva Grossi Toidukaupluse
projektiga tegelemiseks.
Suvi on varsti käes ning meil on vaja peagi ehitustöödega alustada

Loodan teie mõistvale suhtumisele ja et saate meie projekti esmaspäeval
läbi vaadata.

Ette tänades,

Lugupidamisega
Artur Mitšulis
Juhataja
Moodul Projekt OÜ
+372 555 66 735

From: Artur Mitšulis < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Thursday, May 22, 2025 11:27 AM
To: [email-masked]' < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Cc: [email-masked]' < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: Aespa, Roheluse tee 2 Grossi: sademevee lahenduse kooskõlastamine

Tere
Lp Siiri Treimann

Teie poole soovitas pöörduda Hermas Lilleorg.

Edastan Teile kooskõlastamiseks Aespa, Roheluse tee 2 Grossi Toidukaupluse
lahenduse sademevee osas.
Transpordiamet otsustas kaasata Kohila Vallavalitsuse antud küsimuse
lahendamisse.

1. Kehtestatud detailplaneeringu järgi (kirjale on lisatud DP seletuskiri
ja põhijoonis koos tehnovõrkudega):

*	Seletuskirjas on märgitud, et tuleb sademevesi juhtida mõnda
olemasolevasse kraavi, mis suubub edasi sademevee eelvoolukraavi.
*	Põhijoonisel koos tehnovõrkudega on näidatud, et sademevesi
suunatakse kraavi nr 1.7, mis asub kinnistu Põhjakodu tn 3 nurgas. Sealt
edasi voolab vesi kraavi 3.9 kaudu kraavi 4.9 ning seejärel
eelvoolukraavi.

2. Meie projektis on sademevee ärajuhtimiseks pakutud järgmine lahendus:
Kasutame olemasolevat kraavi, mis asub meie kinnistu kõrval.
Kraav süvendatakse, vesi suunatakse kraavi 3.9 ning seejärel liigub samuti
eelvoolu suunas.
Meie hinnangul ei ole otstarbekas suunata vett läbi kraavi nr 1.7, kui on
võimalik suunata otse kõrvalasuvasse kraavi, kuna lõppkokkuvõttes voolab
vesi nagunii eelvoolu suunas.

See tähendab, et vastavalt detaiplaneeringule meie juhime sademeveed mõnda
olemasolevasse kraavi, mis suubub edasi sademevee eelvoolukraavi.

3.Lisaks vastan Transpordiameti märkusele:
Transpordiamet märgib, et Roheluse tee 2 kraavi mahu arvutus (maht ca 90
m³, pikkus = 45 m, laius = 2 m) ei ole korrektne.
Olen nõus — projekti kraavi kohta esitatud viide vajab korrigeerimist.
Meie arvutuste järgi peab kraavi minimaalne maht olema 28 m³ (arvutus on
tehtud vastavalt standardile EVS 846:2021).
Pärast kraavi puhastamist ja süvendamist planeerime, et kraavi maht on
ligikaudu 90 m³. Seega on kavandatav kraavi maht suure varuga.

4. Palun Teid vastata Transpordiameti küsimustele

Kuna detailplaneeringu menetlus on kohaliku omavalitsuse menetlus,
kaasasin kirjavahetusse ka valla. Küsimused vallale on:

a.	Kas projekteerija poolt pakutud lahendus vastab kehtivale
detailplaneeringule?
b.	Kas sellise lahenduse kasutamine on võimalik, kellegi kolmanda
huvid ei saa rikutud?
c.	Kas enne ehitusloa eelnõu kooskõlastamist on vajalik
projekteerimistingimuste andmine EhS § 27 alusel?

Palume kooskõlastada meie poolt pakutud lahendus (vt kirjale lisatud kaust
„2411_PP_v02_VK“).

Lugupidamisega
Artur Mitšulis
Juhataja
Moodul Projekt OÜ
+372 555 66 735

From: Marje-Ly Rebas < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Wednesday, May 7, 2025 10:20 AM
To: Artur Mitšulis < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>;  <mailto:[email-masked]>
[email-masked]
Subject: FW: Aespa, Roheluse tee 2 Grossi: sademevee lahenduse selgitus

Lp Artur Mitšulis

Moodul Projekt OÜ

Lp Hermas Lilleorg

Kohila Vallavalitsus

Kuna detailplaneeringu menetlus on kohaliku omavalitsuse menetlus,
kaasasin kirjavahetusse ka valla. Küsimused vallale on:

a.	Kas projekteerija poolt pakutud lahendus vastab kehtivale
detailplaneeringule?
b.	Kas sellise lahenduse kasutamine on võimalik, kellegi kolmanda
huvid ei saa rikutud?
c.	Kas enne ehitusloa eelnõu kooskõlastamist on vajalik
projekteerimistingimuste andmine EhS § 27 alusel?

Kehtiva detailplaneeringu puhul peab vaatama terviklahendust –
seletuskirja ja jooniseid, samuti seletuskirjas teostatud
sademeveearvutusi. Planeeringu kohaselt tuleb sademeveetorustike
projekteerimisel hinnata arendustegevusest lisanduvaid vooluhulki,
riigitee kraavide ja truupide läbilaskevõimet, sh truupide seisukorda ja
teostada läbilaskearvutused. Uue lahenduse puhul on see nõue täidetud
ainult osaliselt – truupide ja kraavide seisukorda tuleb hinnata kuni
eesvooluni. Juhime teie tähelepanu sellele, et projekteerija kirjas toodud
Roheluse tee 2 kraavi mahu arvutus (maht ca 90 m3, pikkus=45m, laius=2m)
ei ole korrektne. Selline maht eeldaks, et kraavi ristlõige on nelinurkne,
sügavus 1 m ja laius 2 m – mida see visuaalsel hinnangul ei ole.

Planeeringu seletuskirjas on info, et sademevett võib koguneda palju.
Arvestama peab, et sademevesi hakkab kogunema Põhjakodu tn 1 kinnistu
truubi juures ehk kraavi madalamas osas. Ainult olemasolev kraav ei pruugi
olla piisav puhver liigvee korral, tekib Põhjakodu tn 1 kinnistu ning
halvimal juhul ka kergliiklustee üleujutamise oht.

Teeme ettepaneku kaaluda lisapuhverala rajamist enne kriitilist kohta,
näiteks roheala põhjapoolses osas. Selline võimalus on ka kehtiva
detailplaneeringu kohaselt.

Oleme valmis oma seisukoha andma peale seda, kui oleme saanud vastuse
kirja alguses esitatud küsimustele, teostatud on truupide ja kraavide
seisukorra ja läbilaskvuse hinnang kuni eesvooluni ning – juhul kui KOV-i
hinnangul on projekteerija poolt pakutud lahendus võimalik –
projekteeritud lisaimmutusala.

From: Artur Mitšulis < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Thursday, April 17, 2025 5:11 PM
To: [email-masked]' <
<mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Cc: [email-masked]' < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: Aespa, Roheluse tee 2 Grossi: sademevee lahenduse selgitus

Tere

Lugupeetud Marje-Ly Rebas

Kauplus "Grossi Toidukaubad" aadressil Rapla maakond, Kohila vald, Aespa
alevik, Roheluse tee 2

Ehitusloa taotlus nr. 2411271/13949

Kijrutan projektis pakutud sademevee lehenduse selgitamiseks.
Arutasin VK inseneriga (meie VK osa projekti autoriga Andrei Malõšev) ja
nüüd saan täpsemalt selgitada detailplaneeringus toodud lahendust ning
meie projektis pakutud lahendust.

1.	Kehtestatud detailplaneeringu sletuskirjas on kirjutatud:
tuleb sademevesi juhtida mõnda olemasolevasse kraavi, mis suubub edasi
sademevee eelvoolukraavi.
Detailplaneeringu seletuskiri on lisatud kirjale, vt lk 19, punkt 7.6.2
Sademevesi.
2.	Sademevee eelvoolu asukoht on tähistatud rohelise ringiga:

3.	Detailplaneeringus oli pakutud lahendus, kus Roheluse tee 2
sademeveed juhitakse kraavi 1.7 ja kraavi 3.9 ristumiskohasse.
Seejärel vesi jookseb mööda kraavi 3.9 ja voolab edasi sademevee eelvoolu
suunas.

4.	Meie poolt pakutud eelprojektis on lahendus, kus Roheluse tee 2
sademeeveed juhitakse Roheluse tee 2 olemasolevasse kraavi, mis
korrastatakse (Maht ca 90 m3, pikkus=45m, laius=2m),
seejärel tee ääres olevasse kraavi ning edasi vesi hakkab voolama samuti
sademevee eelvoolu suunas.

5.	Väljavõte meie projekti seletuskirjast (lk 5, punkt 1.3
KANALISATSIOONI VÄLISVÕRGUD):

Detailplaneeringu järgne lahendus ja meie projektis pakutud lahendus
arvestavad sellega, et sademevesi juhitakse mõnda olemasolevasse kraavi,
mis suubub edasi sademevee eelvoolukraavi – nii, nagu on kirjutatud
detailplaneeringu seletuskirjas.

Lugupidamisega
Artur Mitšulis
Juhataja
Moodul Projekt OÜ
+372 555 66 735

<http://www.avg.com/email-signature?utm_medium=email&utm_source=link&utm_c
ampaign=sig-email&utm_content=emailclient>

Virus-free.
<http://www.avg.com/email-signature?utm_medium=email&utm_source=link&utm_c
ampaign=sig-email&utm_content=emailclient> www.avg.com

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.